WAARSCHUWING: GEBRUIK GEEN SMARTPHONE OM FIRMWARE TE DOWNLOADEN EN TE INSTALLEREN OP EEN USB-FLASHDRIVE........ GEBRUIK ALLEEN EEN WINDOWS 11 PC - LAPTOP.
OPMERKING: ER ZIJN MENSEN DIE U GELD VRAGEN VOOR DEZE UPDATES IN RUSLAND of OEKRAÏNE, IK VRAAG U NOOIT GELD, U BETAALT NOOIT VOOR NIEUWE BESTANDEN, NOOIT!
LET OOK OP: U KUNT INFOTAINMENTSYSTEMEN NIET VERANDEREN of UITWISSELEN.
ALLE CX-50's GEBRUIKEN ALLEEN DE 7e GENERATIE MAZDA CONNECT.
7e generatie MAZDA HOME SCREEN hierboven in de witte tekst op zwart scherm.
6e generatie MAZDA HOME SCREEN heeft de rode selectiepictogrammen op zwart scherm.
VOLG MIJ
Als je direct meldingen wilt ontvangen wanneer ik nieuwe inhoud plaats, bijvoorbeeld op bulletins of firmware-updates, klik dan gewoon op mijn ASH8-avatar, bekijk de pop-up en klik vervolgens op het tabblad '+ VOLGEN' linksonder in de pop-up, zo eenvoudig is het.
Voor degenen die geïnteresseerd zijn, Mazda werkt de firmware of software voor Genuine Mazda Connect ongeveer 1 tot 2 keer per jaar bij voor de serviceafdelingen van Mazda-dealers als een downloadbestand.
Mazda gebruikt ook auto OTA (Over The Air) Firmware Updating in modellen met hoge specificaties, wat in de meeste gevallen prima werkt, mits u een TCU Telematics Control Unit heeft met de juiste lokale telefoonprovidergegevens ingesteld.
Of u kunt deze firmware handmatig bijwerken, dit gebeurt meestal op het niveau van de serviceafdeling van de Mazda-dealer als u een probleem meldt met het gebruik van Mazda Connect.
Helaas werken Mazda-dealers de firmware niet altijd bij, tenzij ze daartoe opdracht krijgen of de eigenaar opnieuw een bepaald probleem meldt, zoals het niet werken van CarPlay in hun auto's.
De redenen voor updates zijn zoals bij alle software-updates om bugs en/of functies die niet correct werken op te lossen, zoals CarPlay die helemaal niet werkt, zoals bij de eerste uitgebrachte CX-50's.
Hoe u het VOLLEDIGE versienummerscherm hieronder kunt onthullen DAT NU NODIG IS in uw Mazda voor de juiste FIRMWARE-vervanging.
1. Zet het contact aan of ACC met de startknop (met radio AAN).
2. Druk op de volumeknop en blijf deze ingedrukt houden en druk tegelijkertijd 3-5 seconden op de knoppen Muziek en Favorieten, waarna het scherm "Diagnostische test" verschijnt.
3. Scroll OMHOOG of OMLAAG in deze lijst op het scherm door aan uw Commander-knop te DRAAIEN (zie elke oranje markering).
4. Selecteer oranje "Service-informatie" op het scherm door eenmaal op uw Commander-knop te drukken.
5. Selecteer oranje "Informatie over aangesloten apparaat" op het scherm.
6. Selecteer oranje "CMU" op het scherm.
7. Zie "Apparaatversie-informatie CMU"-scherm.
8. Zie ECU-softwarenummer '7000C0A-NA06_12006' (voorbeeld).
Alle nummers + letters van 70xxCxx-xxxx_xxxxx is wat we moeten weten.
Noteer uw nummers en druk op de RETURN-pijl om de test te verlaten.
ZIE HIERBOVEN SCHERMAFBEELDING VAN UW CMU APPARAATVERSIE-INFORMATIE De 7000C0A-NA06_12006 vertelt me wat er nu in uw Mazda zit.
VERMELD DIT OMCIRKELDE NUMMER (Voorbeeld) IN ALLE PRIVÉBERICHTEN IN DIT FORUM of THREAD.
Uw CX-50 leest als ''7000C0A-NA05_11026''.
HIER IS DE HUIDIGE LIJST MET DE LAATSTE FIRMWARE VOOR ALLE CX-50'S (VA).
CMU_7230C1A-NA01_10008.kwi * CX-50 2025 #.
CMU_7230C2A-NA01_10006.kwi * CX-50 2025 #.
CMU_7000C0A-NA05_11026.kwi * CX-50 (VA) N-Amerika.
CMU_7000C0A-4A05_11026.kwi * CX-50 (VA) Zuid-Amerika en andere #.
Betekenissen van de legende.
# Niet beschikbaar als een zelfstandig updatebestand.
@ De definitieve updateversie.
...........
In veel gevallen werken helaas niet alle Mazda-dealers uw firmware/software bij als onderdeel van het normale serviceprogramma. Ze werken alleen bij als ze daartoe opdracht krijgen van MNAO of als de eigenaar (u) een bepaald probleem met hun Infotainment, genaamd Mazda Connect, meldt.
Daarom adviseer ik u om de versie die momenteel in uw CX-50 draait te controleren door het bovenstaande te doen.
De huidige Genuine Mazda-updateversie voor CX-50 is NA05_11026.
Als uw CX-50 onder dit nummer van 11026 staat, zoals 11008, dan kunt u inderdaad de Infotainment van uw auto bijwerken.
Als uw CX-50 al op of boven 11026 staat, dan kunt u uiteraard niet bijwerken, aangezien alleen de 11026-bestandsversie momenteel beschikbaar is op het niveau van de Mazda-dealer.
Op de productietrimlijn @ MTM Production Level in de meeste gevallen ziet u altijd een latere of een hoger genummerde versie.
Ja, wij in het forum kunnen u helpen met een Genuine Mazda-bestandsversienummer NA05_11026 als u een download van een zelfstandige kopie wilt om de CMU van uw auto zelf bij te werken, stuur me dan hier een bericht... klik op deze LINK naar PRIVÉBERICHT mij ALLEEN, direct na deze gele tekst!
ALS u op zoek bent naar Genuine Mazda Firmware zoals vermeld, stuur me HIER een bericht in dit forum,
IK HEB ALLEEN NA05 Firmware voor Noord-Amerika,
IK HEB GEEN 4A05 voor Zuid-Amerikaanse markten.
Nieuwe leden moeten in het forum posten om in aanmerking te komen.
** Klik hier om mij een privébericht te sturen. **
VRAAG GEEN FIRMWAREBESTANDEN IN MEERDERE MAZDA-FORUMS.?
ALS U een bericht stuurt naar "ASH8", dat BEN IK, DAN BEN IK DEZELFDE PERSOON!
U krijgt niet sneller wat u wilt, maar creëert wel meer werk voor mij
Elk land of elke regio heeft meestal zijn eigen versies.
PROBEER NIET te updaten naar een HOGERE versie van bijvoorbeeld een EU Mazda CX-60, omdat dit een latere versie of een hoger nummer is dan die van u, het is niet dezelfde auto als de CX-60 niet in Noord-Amerika wordt verkocht. Firmware is NIET hetzelfde.
Gebruik alleen NA05 (Noord-Amerika 05 is ALLEEN voor CX-50 en wordt nieuw verkocht in NA).
Het is niet moeilijk te installeren en veel gemakkelijker dan Gen 6 in oudere Mazda's.
Deze bestanden worden niet openbaar beschikbaar gesteld, maar u kunt mij een bericht sturen voor de updatebestandskopie als uw verkopende Mazda-dealer de update niet voor u uitvoert.
Aangezien Mazda-distributie in veel gevallen slechts ongeveer 1 tot 2 keer per jaar updates aanbiedt, als u net uw gloednieuwe CX-50 hebt gekocht, dan is de versie die op de productielijn is geïnstalleerd altijd een nieuwere of latere versie of een hoger nummer dan wat serviceafdelingen kunnen aanbieden. Ik stel voor dat u jaarlijks controleert of er nu een update beschikbaar is. Als er een latere versie is, kunt u Connect desgewenst zelf bijwerken. Er worden ook eenvoudige .Pdf-instructies verstrekt.
LET OOK OP: Vertrouw niet op uw Mazda-dealer om uw firmware voor Connect bij te werken, aangezien de meeste dit nooit zullen doen, tenzij u een specifiek probleem of fout meldt.
Hieronder staat de wijzigingslog voor alle Mazda Connect FIRMWARE-updates voor CX-50's....
Sommige voertuigen kunnen de hieronder genoemde symptomen ervaren, die kunnen worden verholpen met de nieuwste software-update (versie 7000C0A-NA05_11026).
OPMERKING: Over-the-air update (OTA) voor MAZDA CONNECT is beschikbaar in de VS en Canada (alleen CX-50).
MAAR aangezien OTA ALLEEN bestanden accepteert die niet groter zijn dan ongeveer 200-250 MB.
OPMERKING:
- [Ipod, iPhone en Apple CarPlayTM zijn geregistreerde handelsmerken van Apple Inc.
- Android en Android AutoTM zijn geregistreerde handelsmerken van Google LLC.
- Het Bluetooth®-woordmerk en de logo's zijn geregistreerde handelsmerken van Bluetooth SIG, Inc.
- Het Mazda Connect-systeem start opnieuw op wanneer de ACC wordt ingeschakeld.
- Het systeem hervat de afspeellijst niet na het bewerken van een afspeellijst voor een USB-audioapparaat.
- De aanpassingsinstelling kan veranderen na het verwijderen en opnieuw installeren van de batterij.
- Videobestanden in een via USB aangesloten apparaat worden mogelijk niet afgespeeld.
- Verbinding met iPhone kan mislukken.
- CarPlay-pictogram wordt mogelijk niet weergegeven terwijl CarPlay is aangesloten.
- De apparaatnaam van de smartphone wordt mogelijk niet weergegeven in de "Instelvolgorde telefoonverbinding”.
- De schermweergave wordt mogelijk niet correct weergegeven terwijl CarPlay is aangesloten.
- Het centrale display toont mogelijk geen juiste afbeelding wanneer de verbindingsvolgorde van Bluetooth®-apparaten is ingesteld op de favoriete volgorde van de gebruiker en een iPhone, die nieuw is voor de Bluetooth®-verbinding, wordt aangesloten via CarPlay.
- Videobestanden in een via USB aangesloten apparaat worden mogelijk niet weergegeven wanneer het contact wordt aangezet 10 minuten nadat het contact eerder is uitgeschakeld tijdens het afspelen van het videobestand.
- Het Android Auto-scherm wordt mogelijk niet weergegeven als het contact wordt aangezet terwijl een Android-apparaat is aangesloten.
- Bellen naar Mobile911 is mogelijk niet beschikbaar na het openen van de CarPlay-weergave vanuit de lijst met mobiele apparaten bij het verbinden met CarPlay.
- De draadloze CarPlay-verbinding kan mislukken.
- Het uitschakelen en vervolgens weer inschakelen van het contact duurt even om opnieuw verbinding te maken terwijl Bluetooth®-audio wordt afgespeeld.
- Het uitschakelen en vervolgens weer inschakelen van het display toont de nummerinformatie niet terwijl een nummer wordt gepauzeerd op het CarPlay-scherm.
- De smartphone wordt mogelijk niet opgeladen wanneer een smartphone is aangesloten op een USB-poort terwijl deze is aangesloten op Wireless CarPlay
(Ver. 7000C0A-NA05_11022) verhelpt deze softwarefouten (bugs):
- [In zeer zeldzame gevallen toont het scherm geen juiste afbeelding bij het ontvangen van de Sirius XM-gegevens.
- Bij gebruik van de navigatie met head-up-modus draait het voertuigpictogram.
- Er klinkt elke paar minuten een pieptoon.
- De taalinstelling wordt mogelijk niet correct geaccepteerd.
- Het audiotrack wordt mogelijk niet gepauzeerd bij het indrukken van de mute-knop.
- Het scherm bevriest wanneer een smartphone berichten ontvangt via Bluetooth®-verbinding.
- Het systeem kan het wijzigen van de audiobron in Bluetooth® niet accepteren via de draadloze CarPlayTM.
- De locatie van het voertuig komt niet overeen op de navigatiekaart.
- Een afstand tot het volgende afslagpunt verandert niet op het Active Driving Display bij gebruik van CarPlayTM-navigatie.
- Het systeem kan geen draadloze CarPlayTM-verbinding tot stand brengen.
Uiteraard het .kwi-softwarebestand dat nu is bijgewerkt en
dan een geschikte USB-flashdrive-eenheid, zoals...
TYPE A (Vierkant-Mannelijk) naar....heeft ook een USB C-adapter nodig...
TYPE C (Ovaal Vorm-Mannelijk)....
JA U kunt een ADAPTER Type A naar Type C gebruiken op latere CX-50-modellen.
GEBRUIK GEEN adapters met meerdere poorten.
GEBRUIK GEEN ''MICRO USB-KAARTEN'' DIE IN EEN USB-DRIVE ZIJN GEPLAATST.
GRACENOTE Bestand voor albumhoezen kan rechtstreeks van Mazda naar uw pc worden gedownload, waarna u het op een USB-flashdrive plaatst en zelf HANDMATIG installeert in de USB-poort van uw auto... Selecteer eerst uw regio... Zie link.